Thursday, February 16, 2012

Akhirnya

hurmmmm lama x update dah setahun aku rasa x update...
bkn x nak update tapi masa mencemburui aku hehehehe...
masa x da nak update and idea pn kurang.....
sori syg sbb x update....

apa aku nak cerita ek....
haaaa i have a good news to tell....
hehehehe....

time cuti sem baru ni aku my parent ask me.....
"mat mm, abah suruh hg bertunang and kawin taun nh"
tapi aku x pecaya... aku wat muka "steady" mcm x da apa...
rupa nya tu bkn men2, sbb masa ari my heart dtg umah melawat ngn family dia,
parent aku gtaw akan pegi merisik my heart...
then aku terkejut dan terdiam....
tapi aku wat muka "steady" lagi...

so the time has come.....
pada 5/2/2012....
my parent decide to "merisik" my heart...
hehehehe...
sepatutnya aku x payah ikut...
tp ms tu aku kena ikut pegi kenduri umah sedara...
so dah setel g kenduri on the way terus ke rumah my heart...

tapi aku dgn muke selamba and steady...
hahahaha....
terkejut sampai2 my heart aku pakai jeans and t-shirt...
mmg rock betoi.....
first time aku tgk org kena risik pakai jeans and t-shirt...
sll drama melayu pakai baju kurong dan duduk tersipu2 kat tepi pintu..
hehehehe jgn mrh..
apa2 pn aku x penah tgk lagi lah bakal pengantin ikut p merisi sekali... (aku la tu)
huahuahaua lawak pn ada..

so setelah perbincangan selesai sambil minum air sirap rasa strawberi
tarkih telah dicadangkan dan tertakluk pada keadaan

24/3/2012 : Engagement day (Ny jgn lupa birthday tu)
31/8/2012 : Nikah (Merdeka Day for me and her)
1/9/2012: Kenduri sebelah girl
2/9/2012: Kenduri sebelah boy (anniversary our relationship)

selepas semua dah ditetapkan guna kalender kuda...
kami pn makan mee and kuih2...

sebenarnya aku nervous + excited + malu (hehehehehe)

apa2 pn doakan urusan kami dipermudahkan...
and Ny jgn lupa pas kawin smbung master ok.....
sebenarnya sampai sekarang aku x prepare apa pn lagi...
ny jgn marah kita kena cool and tenang...
what and see...
apa2 pn biar majlis simple tapi diberkati..... aminn.....
maklumlah student....

No comments: